Met de komst van een nieuwe generatie Mercedes S-Klasse om de hoek neemt Lexus het zeker voor het onzekere. Een opgefriste versie van de LS moet het Japanse alternatief voor de gevestigde Duitse waarden beter in de verf zetten. Twijfelachtige luchtsleuven op de flank inclusief!
Hebben we het over limousines, dan denk je bijna automatisch aan de Duitse 3: Mercedes S-Klasse, BMW 7 Reeks, Audi A8. Terecht. Want in Europa hebben andere inzendingen nog geen deukje kunnen maken in de verkoop van die Duitse edellieden. Toch zijn er merken die stug volhouden om een alternatief aan te bieden. Denk maar aan Jaguar en de XJ maar ook aan Lexus en de LS.
Lexus LS Type-R?
Die LS ging in 2017 aan zijn vijfde generatie, waardoor Lexus het nu tijd vindt voor een opgefriste versie. De nakende komst van een nieuwe generatie Mercedes S-Klasse heeft daar zonder twijfel iets mee te maken. Toch spant Lexus niet alle spierballen op, want de LS facelift verschilt visueel weinig van zijn basis. Zo zijn er subtiel aangepaste koplampen en een radarsensor in de grille die voortaan zijn eigen sproeiers krijgt. Kwestie van ten alle tijden gebruik te kunnen maken van die radar.
Nieuwe bumpers rondom maken tenslotte het plaatje af. Of toch niet helemaal, want de hybrideversie pronkt op de persplaatjes met eigenaardige koelsleuven op de flank. Verluchtingsgaten die je eerder op een Honda Civic dan een Lexus LS verwacht. We zijn alvast benieuwd wat de technische reden is voor de plaatsing hiervan.
Luxesloep
Ook het interieur kent geen grote evolutie. Eerder subtiele updates. Zo is er een digitale achteruitkijkspiegel en een dashboard met wat meer fysieke knopjes voor het bedienen van de stoel- en stuurverwarming. Het 12.3-duims infotainmentscherm is aanraakgevoelig en herbergt Android Auto en Apple CarPlay. Achteraan zit je nog steeds zoals een keizer, in absurd comfortabele captain chairs.
Dat comfort zal je trouwens extra merken tijdens het rijden. Want hoewel de visuele veranderingen beperkt blijven, werd er serieus wat werk gestoken in het rijgedrag van de LS. Zo werd de adaptieve ophanging opnieuw gekalibreerd en werden de ophangingspunten van de motor vernieuwd. Daardoor zou er minder trilling de cabine binnen mogen komen. Ongeacht dat je nu op weg bent met de LS 500h hybride of de LS 500 met V8.
Dit najaar trekt de LS facelift naar Japan, de rest van de wereld moet wachten tot begin 2021.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 3 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden