Kan een Morgan nog nostalgischer? Jawel: ter ere van de 60ste verjaardag van Morgans overwinning in de 24 Uur van Le Mans steken ze hun nieuwe Plus 4 in een toepasselijk retro-jasje en voorzien ze hem — voor het eerst — van een hardtop.
2022 is een speciaal jaar voor de Morgan Motor Company. Dit jaar is het namelijk 60 jaar geleden dat hun Plus 4 een eerste plaats verzekerde in de 24 Uur van Le Mans. Toegegeven: als je de totale rangschikking erop nakijkt zie je dat de Morgan een dertiende plaats in de wacht sleepte, maar hij kwam wel als snelste uit de race in de 2.0 GT-klasse. Om dat te eren bouwen de Britten nu een LM62-versie van hun huidige Plus 4, die dankzij een aantal klassieke toetsen moet doen denken aan de winnaar van weleer.
Toepasselijk beperkt
Zo krijgt de Plus 4 LM62 niet alleen het nodige stickerwerk mee maar wordt de carrosserie voorzien van een aantal ‘LM62’-badges, vind je achterop de auto een aangepaste tankdop in racestijl en een afgeronde achterklep. Voorop prijkt een stel extra koplampen en een zwart gespoten splitter. De rest van de auto wordt ofwel in dezelfde donkergroene tint gestoken als de Le Mans-winnaar, ofwel voorzien van een rode laklaag die Morgan destijds ook op zijn racewagens toepaste. Het opvallendste is echter de witte hardtop, die voor het eerst te zien is op een Plus 4 van het nieuwe type. Motorisch blijft alles dan weer bij het oude: zo vind je onder de motorkap een 2.0-liter viercilinder met 255 pk.
Morgan bouwt zijn Plus 4 LM62 in een beperkte oplage van — jawel — 62 stuks, dus als je er eentje op de kop wil tikken moet je van goede komaf zijn. Daarnaast moet je er ook een flinke duit voor over hebben want de Britten geven hun nostalgische kleinood een basisprijs van 78.995 pond, omgerekend 94.490 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 16 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden