De managers bij SSangyong krijgen een bittere pil te slikken. Het bedrijf zit in slechte papieren nadat ze een dikke lening niet kunnen terugbetalen.
De Koreanen vroegen onlangs een curatele aan die hen helpt om uit de schulden te komen. Ze stellen zelf ook een plan voor om er bovenop te komen. De grootste oorzaak van de malaise is een lening van 44,5 miljoen euro die het bedrijf niet kan terugbetalen. Die lening moest tegen 14 december worden terugbetaald maar door tegenvallende verkoopcijfers in de tweede helft van 2020 bleek dat niet te lukken. Dit jaar werden namelijk 20 procent minder Ssangyongs verkocht dan in 2019.
De pandemie die dit jaar doorheen de wereld waart is niet de enige reden waarom het slecht zou gaan bij Ssangyong. Ook hoofdaandeelhouder Mahindra weet niet goed in welke richting ze het crossover- en SUV-merk moet duwen.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 6 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden