De Noord-Amerikaanse tak van autoverhuurder Hertz heeft in de Verenigde Staten bescherming aangevraagd tegen schuldeisers. Door de coronacrisis liggen de activiteiten van het verhuurbedrijf al geruime tijd stil. Omdat het niet duidelijk is wanneer Hertz weer auto’s kan verhuren, moet het bedrijf nu een zogenaamde Chapter 11 aanvragen. De activiteiten van Hertz in Europa blijven voorlopig buiten schot.
“De plotse en dramatische invloed van COVID-19 op de reissector zorgde voor een abrupte afname in de omzet en het aantal boekingen. We hebben onmiddellijk ingegrepen om de veiligheid van onze medewerkers en klanten te garanderen, alle niet-essentiële uitgaven te schrappen en de liquiditeit te garanderen. Maar het is onzeker wanneer de inkomsten terug zullen keren en wanneer de tweedehandsmarkt opnieuw volledig opengaat”, laat Hertz weten.
Het autoverhuurbedrijf haalt niet alleen inkomsten uit de verhuur van auto’s aan zakenmensen en toeristen, maar onder meer ook uit de tweedehandsverkoop van zijn vloot. Door de coronacrisis kregen de prijzen van tweedehandswagens in Noord-Amerika stevige klappen. Twee weken geleden moest Hertz zijn vloot Corvettes verkopen tegen sterk verminderde prijzen, een beperkte reeks van 100 speciaal voor het verhuurbedrijf gebouwde geel-zwarte Z06-modellen.
De bescherming tegen schuldeisers, die het bedrijf moet indekken in de Verenigde Staten en Canada, heet in de VS Chapter 11. Hertz kan daardoor zijn activiteiten voortzetten, al betekent dat nog steeds dat het verhuurbedrijf overkop kan gaan. De activiteiten van Hertz op andere continenten, inclusief Europa, blijven voorlopig buiten schot.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 4 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden