De Koreaanse constructeur SsangYong ziet een broodnodige investering van eigenaar Mahindra geschrapt worden. De reden daarvoor is de coronacrisis. SsangYong moet nu zelf op zoek naar flinke investeringen.
De Indiase eigenaar van SsangYong, Mahindra, heeft een geplande giga-investering in het Koreaanse merk geschrapt. De coronacrisis houdt ook lelijk huis in India, waardoor ook daar de autoverkoop zowat is stilgevallen. In maart liet Mahindra bijvoorbeeld 88 procent lagere cijfers optekenen.
Mahindra, dat 74,65 procent van SsangYong in handen heeft, was aanvankelijk van plan om 423 miljoen dollar in SsangYong te pompen, om het tegen 2022 winstgevend te maken. Door de coronacrisis achten de Indiërs het niet meer aangewezen om zoveel geld te investeren, en raden ze de Koreanen aan om zelf op zoek te gaan naar bronnen van inkomsten.
Normaal gezien plande SsangYong eind dit jaar een volledig elektrische Korando. Het is nog niet duidelijk of de afgeblazen investering daar een invloed op heeft. Mahindra is wel bereid de komende drie maanden eenmalig 32 miljoen dollar te investeren om de Koreaanse constructeur op de been te houden.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 18 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden