Elk jaar stelt merkenadviesbureau Interbrand een lijst op met de meest waardevolle merken ter wereld. In de top 100 van dit jaar staan 14 automerken.
Geen verrassing: de Interbrand-ranglijst wordt anno 2019 opnieuw aangevoerd door technologiemerken. Apple neemt nog steeds de eerste stek in, gevolgd door Google, Amazon en Microsoft. In de top 10 staan dit jaar weer twee automerken, die exact dezelfde positie als vorig jaar innemen: Toyota op plaats 7 en Mercedes-Benz op plaats 8.
In totaal vinden we in de top 100 van dit jaar 14 automerken terug. Naast de twee spelers in de top 10 noteren we nog BMW (11), Honda (21), Ford (35), Hyundai (36), VW (40), Audi (42), Porsche (50), Nissan (52), Ferrari (77), Kia (78), Land Rover (85) en Mini (90). Subaru, vorig jaar nog hekkensluiter, valt dit jaar buiten de top 100.
De voorwaarden om in de “Best Global Brands”-lijst van Interbrand te worden opgenomen zijn een aanwezigheid op minstens drie grote continenten, een sterke visibiliteit in groeimarkten en opkomende markten. 30 procent van de omzet moet van buiten het thuisland komen, maximum 50 procent van de omzet mag maar op één continent worden behaald.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 6 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Wat een buitengewoon fantastisch voertuig. Als ik centen had, ik kocht 'm meteen !
Door Polle 1 dag geleden
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Maak bedrijfswagens in België alleen aftrekbaar als ze hier geproduceerd worden circa 1.3 miljoen...
Door Geecos 1 dag geleden
Test: Lexus UX 300h - nu wél klaar voor succes? (2024)
Top
Door Kurt Haegebaert 2 dagen geleden