Tesla geeft eigenaars van een Roadster de kans om het huidige batterijenpack te vervangen door straffer gerief. Daardoor kan er zo'n 40 procent meer energie worden opgeslagen en stijgt de range aanzienlijk. Echter zal je daarvoor diep in je buidel moeten tasten...
40 procent meer energie-opslag en een range die wordt aangedikt met 35 procent. Daardoor zou je voortaan maar liefst 640 kilometer ver geraken met de Roadster van Tesla. Het proces om tot die getallen te komen is echter best zwaar, want de gehele batterijset moet vervangen worden. Meer nog, Tesla zal de batterijen met de hand bouwen omdat de vraag te laag zal zijn voor massaproductie.
Dat daardoor het prijskaartje niet mals is geven ze bij Tesla openlijk toe. In Amerika kost de upgrade maar liefst 29.000 dollar (circa 25.000 euro). Een bedrag waarmee je in Amerika een rijkelijk uitgeruste Ford Mustang of Chevrolet Camaro kan kopen. Zelfs in België kan je best wat doen met 25.000 euro.
Zouden jullie zoveel geld neerleggen voor een straffere batterij?
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 3 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 7 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 7 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 20 uur geleden