Ook de motoren van de Range Sport worden gebruikt, al zijn ze net dat iets pittiger dan in hun gewone uitvoering. De 5.0-liter V8 Supercharged is met zijn 610pk zo'n 100pk sterker. De 3.0 TDV6 wordt eveneens aangeboden, hier met een vermogen van 295pk (+50pk). Beide motorisaties zijn voorzien van een automatische 6-bak.
Uit de looks van het exterieur valt nog enigzins af te leiden dat de Range Rover Sport aan de basis lag van het ontwerp, maar verder gaat het ook niet. De EXR is voorzien van een lichtgewicht koetswerk dat voornamelijk is vervaardigd uit composiet materiaal. Ook in het interieur herken je de looks van de Range Sport, maar dan met veel aanpassingen om het wat sportiever te maken.
De EXR is niet uit het niets ontstaan. In essentie was dit model een zogenaamde 'desert racer'. Voorgangers van de EXR Nemesis (voorzien van de oudere V8 motoren uit het Land Rover gamma als daar zijn de 4.0, 4.2 en 4.4-liter V8) waren te zien in de World Off Road Rally en in de alombekende Dakar Rally.
Deze EXR concept zou de allereerste straatlegale wagen zijn van Bowler. Niet mis om meteen de top van het segment naar de kroon te steken.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden