De Volvo-ingenieurs hebben nog wat verder gesleuteld aan de 1.6 DRIVe-dieselmotoren van de S40 en V50 en slaagden erin om de o zo belangrijke CO2-uitstoot onder de grens van de 100 gr/km te mikken. Het verbruik van beide wagens blijft daarbij beperkt tot 3,8 l/100 km. Eerder lukte Volvo er al in om de C30 op dezelfde cijfers af te klokken en in het najaar zullen ook de DRIVe-versies van de S60 en V60 straffe cijfers van respectievelijk 115 en 119 gr/km CO2 voor kunnen leggen.
Langzaam maar zeker knabbelt Volvo dus wat van de CO2-uitstoot, al is het niet duidelijk of deze piste beter te bewandelen is dan de elektrische piste die veel andere constructeurs uit hun mouw schudden. Twee jaar geleden pronkte Volvo nog met de "119 gr/km"-modellen op het salon van Parijs.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 1 dag geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 1 dag geleden