Porsche heeft meer informatie vrijgegeven over de nieuwe nummer 1 Boxster, de Spyder. Hoewel hij volgende week wordt voorgesteld kan er nu al het meeste over vertelt worden. En de enkelingen die dachten dat dit niet veel meer dan een marketingstunt was hebben het bij deze goed fout. Porsche heeft er werk van gemaakt en heeft meer dan enkel het dak er af gegooid. Zo is er eerst en vooral wat gewijzigd onder de kap. Het blok dat er in ligt kennen we bij oorsprong van de Cayman S. Het 315pk sterk 3.4 liter blok werd voor deze Spyder wel technisch aangepakt. Nieuwe oliepomp, een beter direct benzine injectie systeem en verdere technische ingrepen. Het toerental zal voor deze Spyder ook tot een mooie 7.500 eenheden rijken.
Ook aan het gewicht werd er gewerkt. In vergelijking met de standaard Boxster S is deze Spyder 80kg lichter. Die afname in gewicht werd bereikt door het gebruik van aluminium deuren (15kg), alluminium kofferkap (12kg) en een lichter dak (6kg). Dat wil zeggen dat het totaal gewicht van de Spyder, ongeladen, op 1.275kg ligt. Dat gewicht, gekoppeld aan een zeventraps PDK versnellingsbak en het Sport Chrone Plus pakketje en je Spyder schiet in 4.8 seconden naar de 100km/u.
De Boxster Spyder is ook wat gegroeid. Met 4mm vooraan en 8mm achteraan is deze Spyder toch nét dat tikkeltje groter en kan het zich op een ander vlak onderscheiden van haar bedekte broer. Het chassis werd op haart beurt 20mm verlaagd.
Opvallend weetje, de Porsche Spyder biedt airco en CD speler aan op de optielijst. Beide zitten er niet standaard in.
Porsche heeft meer informatie vrijgegeven over de nieuwe nummer 1 Boxster,
de Spyder. Hoewel hij volgende week wordt voorgesteld kan er nu al het meeste over vertelt worden. En de enkelingen die dachten dat dit niet veel meer dan een marketingstunt was hebben het bij deze goed fout. Porsche heeft er werk van gemaakt en heeft meer dan enkel het dak er af gegooid. Zo is er eerst en vooral wat gewijzigd onder de kap. Het blok dat er in ligt kennen we bij oorsprong van de Cayman S. Het 315pk sterk 3.4 liter blok werd voor deze Spyder wel technisch aangepakt. Nieuwe oliepomp, een beter direct benzine injectie systeem en verdere technische ingrepen. Het toerental zal voor deze Spyder ook tot een mooie 7.500 eenheden rijken.
Ook aan het gewicht werd er gewerkt. In vergelijking met de standaard Boxster S is deze Spyder 80kg lichter. Die afname in gewicht werd bereikt door het gebruik van aluminium deuren (15kg), alluminium kofferkap (12kg) en een lichter dak (6kg). Dat wil zeggen dat het totaal gewicht van de Spyder, ongeladen, op 1.275kg ligt. Dat gewicht, gekoppeld aan een zeventraps PDK versnellingsbak en het Sport Chrone Plus pakketje en je Spyder schiet in 4.8 seconden naar de 100km/u.
De Boxster Spyder is ook wat gegroeid. Met 4mm vooraan en 8mm achteraan is deze Spyder toch nét dat tikkeltje groter en kan het zich op een ander vlak onderscheiden van haar bedekte broer. Het chassis werd op haart beurt 20mm verlaagd.
Opvallend weetje, de Porsche Spyder biedt airco en CD speler aan op de optielijst. Beide zitten er niet standaard in.
Recente reacties
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
Een artikel van 9j geleden. :p
Door FLP 2 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook een eigenaar van een cx-60 phev. Het verbruik van benzine valt inderdaad nogal mee. Het bereik...
Door Rik Osstyn 12 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Ze zouden het beter doen als ze met de mededeling kwamen op 1tank meer dan 1000km en binnen een...
Door Ronald 1 dag geleden
Deze Polestar laadt 320 kilometer bij in 10 minuten
Ik laad 800 km bij in minder dan 5'.
Door Jos D. 1 dag geleden