Na de lancering van de tweede generatie Multi-jet-motoren in de Grande Punto Evo, is het nu de beurt aan de Fiat 500 en 500C om van die technologie gebruik te maken. Vanaf januari volgend jaar wordt de motor in Fiat's hippe kleine gelepeld. De Multi-jet II maakt gebruik van nieuwe common rail-injectoren en een gebalanceerde hydraulische servoklep, waardoor de brandstof preciezer wordt ingespoten. Dat zorgt voor een efficiëntere verbranding in combinatie met meer kracht. De motoren beschikken over een trekkracht van 200Nm, wat verre van slecht is voor een wagen van geen 1.000kg.
Het verbruik zou rond de 3,9l/100km liggen, de CO2-uitstoot ligt op 104g/km.
Bron: Autowereld
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden