De DSG-versnellingsbak waar we zo vol lof over waren, blijkt niet onfeilbaar. De Volkswagen-groep ziet zich namelijk genoodzaakt om de wagens die uitgerust zijn met zulke transmissie terug te roepen voor een servicebeurt. Er kan zich namelijk een vervelend euvel voordoen, waarbij de schakelindicator knippert en de acceleratie vervolgens schokkend verloopt. In sommige gevallen kan de trekkracht sterk verminderen of de koppeling volledig in staking gaan. Een software-update zou het probleem kunnen verhelpen. In totaal zouden 2.500 wagens het probleem kunnen hebben, maar omdat niet kan worden uitgemaakt welke wagens het wel en welke het niet hebben, worden voor alle zekerheid alle 57.000 potentiële probleemgevallen in de garage verwacht.
Het gaat om 13 modellen verkocht tussen september 2008 en augustus 2009, verspreid over Volkswagen (Caddy, Eos,
Golf, Jetta, Passat, Scirocco en Touran), Audi (A3 en TT), Seat (Leon en Altea) en Skoda (Octavia en Superb). Zeker de helft van de verkochte wagens rijdt in Duitsland rond.
Bron: Auto Motor und Sport
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 3 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 3 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 16 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Vond de vorige uitvoering veel knapper. Motor met 150pk en gewicht van 1600kg is te zwak.....
Door Guy Clays 18 uur geleden