Tegen het einde van dit jaar zouden we de nieuwe 5 in de showroom kunnen verwachten. De gewoonlijke spyshots van sterk gecamoufleerde prototypes is reeds de revue gepasseerd dus kunnen we in combinatie met die beelden en aan de hand van door computeres gecreëerde schetsen een beeld beginnen vormen van het de uiteindelijke productieversie. Het exterieur is qua design vooral geïnspireerd op de nieuwe 7-reeks. Het overgrote deel van de vernieuwing zal voornamelijk onderhuids gevonden worden.
BMW is de laatste tijd zeer sterk in het produceren van turbomotoren. De 4.4l Twino-turbo uit de X6 zal bovenaan het gamma van de nieuwe 5-reeks komen te staan. Voor de dieselrijders zullen er allicht ook een heel aantal van turbo voorziene diesels in het gamma staan. De nieuwe generatie dieselmotoren die BMW aan het ontwikkelen is zullen nog performanter zijn dan de huidige. Qua versnellingsbakken zal je kunnen kiezen tussen een manuele zesbak en een semi-automatische Steptronic met eveneens zes versnellingen. Ook een nieuwe ZF versnellingsbak met 8 verzetten zou tot de mogelijkheden gaan behoren. Het gebruik van lichtere materialen zoals koolstofvezel en aluminium moeten op hun beurt ook de prestaties en het verbruik ten goede komen.
via motorauthority
Tegen het einde van dit jaar zouden we de nieuwe 5 in de showroom kunnen verwachten. De gewoonlijke spyshots van sterk gecamoufleerde prototypes is reeds de revue gepasseerd dus kunnen we in combinatie met die beelden en aan de hand van door computeres gecreëerde schetsen een beeld beginnen vormen van het de uiteindelijke productieversie. Het exterieur is qua design vooral geïnspireerd op de nieuwe 7-reeks. Het overgrote deel van de vernieuwing zal voornamelijk onderhuids gevonden worden.
BMW is de laatste tijd zeer sterk in het produceren van turbomotoren. De 4.4l Twino-turbo uit de X6 zal bovenaan het gamma van de nieuwe 5-reeks komen te staan. Voor de dieselrijders zullen er allicht ook een heel aantal van turbo voorziene diesels in het gamma staan. De nieuwe generatie dieselmotoren die BMW aan het ontwikkelen is zullen nog performanter zijn dan de huidige. Qua versnellingsbakken zal je kunnen kiezen tussen een manuele zesbak en een semi-automatische Steptronic met eveneens zes versnellingen. Ook een nieuwe ZF versnellingsbak met 8 verzetten zou tot de mogelijkheden gaan behoren. Het gebruik van lichtere materialen zoals koolstofvezel en aluminium moeten op hun beurt ook de prestaties en het verbruik ten goede komen.
via motorauthority
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 5 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 5 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 19 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Vond de vorige uitvoering veel knapper. Motor met 150pk en gewicht van 1600kg is te zwak.....
Door Guy Clays 20 uur geleden