
Als je stinkend rijk wordt, heeft dat doorgaans een paar gevolgen. Zo wil je waarschijnlijk enerzijds gezien worden in knappere auto’s, maar loop je anderzijds het risico om het doelwit te worden van overvallers. Die twee gevolgen heeft het Amerikaanse AddArmor vakkundig weten te combineren in hun Aston Martin Vantage.
In de tuning-rubriek van onze webstek belichten we vaak auto’s die, doorgaans omwille van de prestaties, een stukje lichter gemaakt werden. Dat is deze keer wel anders, want deze Aston Martin Vantage weegt aanzienlijk meer dan het standaardmodel. Zijn aanpassingen zijn er dan ook niet om hem sneller te doen gaan, maar wel om je leven te redden indien iemand je zou beschieten met, we zeggen zo maar iets, een .44-kaliber Magnum-revolver.
Exclusief miniguns
De Vantage werd namelijk onder handen genomen door een Amerikaans bedrijf genaamd AddArmor, en je kan je op basis daarvan waarschijnlijk al voorstellen wat het resultaat is. Zo verbergt de bolide 204 kilogram aan kevlar onder zijn carrosserie, waardoor hij in staat moet zijn om de kogels van een .357 of .44 Magnum maar ook het gemiddelde 9-millimeterpatroon tegen te houden. Daar blijft het trouwens niet bij, want de firma voorziet je Aston ook van run-flatbanden én deurklinken die een stroomstoot kunnen uitdelen wanneer ze door de verkeerde handen beroerd worden. Enkel de schietstoel en het koppel miniguns achter de koplampen kan je misschien nog zelf toevoegen als je écht de Bond wil uithangen…

De aanpassingen maken de Vantage, die standaard al zo’n 1,6 ton weegt, er natuurlijk niet wendbaarder op. Onderhuids werd er namelijk niks aangepast aan de motor, waardoor de V8 nog steeds de gewoonlijke 535 pk produceert. Wil je deze aanpassing daarentegen liever laten uitvoeren op een krachtigere — en zeldzamere — V12 Vantage, dan is dat in principe perfect mogelijk. Sterker nog: AddArmor past hun ombouw naar eigen zeggen toe op gelijk welke auto, en de prijzen starten aan 32.500 dollar — omgerekend een kleine 30.000 euro.
Recente reacties
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Wat de reden ook is, dit vind ik nu wel spijtig om te lezen. Ik vond de Grand Tour beter dan Top...
Door Mathieu 7 uur geleden
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 23 uur geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 1 dag geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 1 dag geleden