Hoewel we er op hoopten, heeft Lumma Design besloten haar CLR 8S niet enkel in de digitale wereld te houden. Het Duitse tuningsbedrijf heeft daadwerkelijk een Q8 onder handen genomen om er een schreeuwlelijkerd van te maken die zijn weerga niet kent. Heeft de tuningscene een absoluut dieptepunt bereikt?
Een paar maanden terug kondigde Lumma Design met trots haar CLR 8S aan. Een digitaal hersenspinsel dat we sindsdien gebruiken om aan te tonen wat er mis is met de moderne tuninghuizen. Helaas, Lumma heeft daadwerkelijk besloten om van haar CLR 8S realiteit te maken. Het resultaat is een met schurft beladen walvis die op het droge is aangespoeld. Want als je denkt dat de Audi Q8 niet fouter kan (RIJTEST), dan hebben we slecht nieuws voor je...
Opgespoten als een...
Het aantal hoeken die op de snuit worden gemaakt? Na een 20-tal zijn we gestopt met tellen. En dan is er nog die compleet foute en nutteloze verhoging op de motorkap. Voor de koeling, kan je zeggen. Maar als je koeling wil, waarom werk je dan niet eerste de valse luchtsleuven in de bumpers open?! Dan hoeft dat gezwel toch niet op de motorkap?
Achteraan zien we dan weer getinte achterlichten, een spoiler bovenaan de kofferklep en eentje vlak onder de achterruit. Je weet wel, zoals Timmy zijn Civic onder handen nam begin de jaren 2000... Nu goed, Timmy, die had wel een uitlaat van jewelste onder zijn Civic met 90 pk. Deze CLR 8S lijkt joekels van uitlaten te hebben maar kijk eens dichterbij? Jawel, zo fake als de buste van de gemiddelde actrice in films voor gefrustreerde mannen van middelbare leeftijd. Niet geheel onlogisch, want onder de kap van deze verbouwde Q8 zit een 3-liter V6 diesel met 286 pk. Een motor die heus toekomt met een petieterig uitlaatexemplaar onder de bumper.
En laat ons nu deze CLR 8S doodzwijgen voor de rest van ons leven, akkoord?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 16 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden