De speciale reeks heet niet heel origineel Leaf10 en brengt een klein beetje extra uitrusting en nep koolstofvezel met zich mee.
Jawel, het is alweer tien jaar geleden dat Nissan de eerste Leaf op de markt bracht. Met een batterijtje van 24 kWh geraakte hij zo’n 150 kilometer ver, maar toch was hij de meest praktische EV van zijn tijd. Hij kon ‘snelladen’, reed als een gewone auto en had een navigatiesysteem dat voor zijn bestuurders op zoek kon gaan naar laadpunten. En jaren voor Tesla met zijn Superchargers kwam, stimuleerde Nissan zijn dealers al om op hun terrein een snellaadpunt te plaatsen voor Leaf-rijders.
Leaf10
Vandaag is de Leaf al even aan zijn tweede generatie bezig, met batterijen van 40 of 62 kWh. Die heeft nu recht op een speciale reeks, de Leaf10. Die is uiterlijk herkenbaar aan een motief op het dak, de koffer en de buitenspiegels dat aan koolstofvezel doet denken en dat Kumiko is gedoopt. Op de C-stijl staat bovendien een “LEAF10”-logo. Verder is deze speciale reeks uitgerust met een Wifi-hotspot aan boord waar tot 7 toestellen mee kunnen worden verbonden, zodat passagiers tijdens het rijden online kunnen blijven. En tot slot is de Leaf10 standaard uitgerust met Intelligent Blind Spot Intervention, een dodehoekwaarschuwing die actief op de besturing kan ingrijpen bij naderend onheil.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 8 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden