De Mitsubishi Eclipse Cross gaat onder het mes. De opvallende Japanse SUV zwakt zijn polariserende looks vooral achteraan iets af, en introduceert ook een plug-in hybride. Mitsubishi wil de vernieuwde Eclipse Cross nog naar Europa brengen, maar het is nog niet zeker of ook onze markt hem krijgt.
Een aandachttrekker is de Eclipse Cross zeker wel geweest sinds zijn debuut in 2017. De SUV verdeelde de meningen met zijn design, maar wist desondanks de klanten wel te vinden. Ook bij ons. Die looks veranderen niet ingrijpend bij deze facelift, maar worden wel ietwat afgezwakt.
Vooraan wijzigt het ‘Dynamic Shield’, Mitsubishi-jargon voor radiatorrooster en koplampen, met onder meer een nieuwe lichtsignatuur. Ook de bumpers werden hertekend. Achteraan kiest de Japanner voor bravere looks: zo wordt de achterruit niet meer in twee gedeeld door de achterspoiler, en zijn de achterlichten visueel niet meer met elkaar verbonden. Binnenin gebruikt de Eclipse Cross nieuwe materialen, en werd het infotainmentsysteem geüpgraded en de bediening verbeterd.
Onder de motorkap blijft de 1.5-viercilinder turbobenzine behouden. Mitsubishi introduceert evenwel een plug-in hybride aandrijflijn, die zijn basis deelt met de beproefde aandrijflijn van de Outlander PHEV. Het gaat om een 2.4-vierclinder verbrandingsmotor, in combinatie met een elektromotor op de voorwielen, een op de achterwielen en een grote batterij. Verdere specificaties houdt Mitsubishi nog even voor zichzelf.
De Japanse constructeur liet onlangs weten dat het geen nieuwe modellen meer op de Europese markt zou introduceren. Omdat het om een facelift gaat, zou deze Eclipse Cross wel nog naar het Oude Continent verscheept worden. Of ook ons land de gefacelifte Eclipse Cross zal aanbieden, kan de Belgische importeur nog niet bevestigen. Debuteren doet hij alvast eerst in thuisland Japan en in Australië.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 11 uur geleden