Renault heeft genoeg van downsizing en keert terug naar de 2.0 dCi motoren. Al is terugkeren niet helemaal de bedoeling.
Destijds maakten ze het overgrote deel van het aanbod uit bij Renault, de tweeliter deecee-i's. Maar met de komst van strengere normen en het terugdringen van de CO2-uitstoot werd gekozen voor de 1.6 dCi die samen met Nissan ontwikkeld werd. Daarmee werd de Espace een 1.6 model. Alleen 1.6 motoren dus, zowel in benzine als dieselvorm.
meer vermogen
Vorig jaar echter maakte Renault bekend dat de Espace met de 225 pk sterke 1.8 TCe uit de Alpine en Mégane R.S. kreeg. Dezer dagen krijgt hij er ook een dieselmotor bij met grotere cilinderinhoud. Laat het alweer het terugdringen van de CO2-uitstoot zijn die Renault ertoe brengt om terug naar de 2.0 te gaan. De 2.0 Blue dCi is een tweelitermotor die in twee vermogensversies beschikbaar zal worden. Het gaat dan om een versie met 200 pk en eentje met 160 pk. Die laatste zal de 1.6 dCi met 160 pk vervangen. Beide motoren zullen vooral de zakelijke rijder aanspreken en worden uitgerust met de EDC-automaat met dubbele koppeling en zes versnellingen.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 2 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 1 dag geleden
Mercedes GLC gaat aan waterstof
ikwil alle voors entegens weten over waterstof, en ook de prijzen van deze auto,s, dank g.c....
Door transportbedrijf g.c.castricum bv 4 dagen geleden