In 2014 vroegen we ons nog openlijk af wat de Pulsar kon betekenen in het C-segment, vier jaar later blijken we een antwoord te hebben; Niets. Waardoor het Japanse merk besloten heeft de commerciële flop op vroegtijdig pensioen te sturen.
Voor elke succesvolle Qashqai en Juke loert er een commerciële flop om de hoek. Die is Nissan tegen het lijf gelopen met de Pulsar. Straf, want je zou denken dat je niets fout kan doen met een compacte hatchback. Wel dus, want de verkoop van de C-segment hatchback is zo ondermaats, dat Nissan besloten heeft de Pulsar al na vier jaar te bedanken voor bewezen, tja, diensten.
80.000 exemplaren per jaar hoopte Nissan te slijten, in realiteit geraakte de Pulsar-verkoop amper boven de 25.000 stuks. Het falen van de wagen heeft een mengelmoes aan oorzaken. Té saai, té duur en - laatste mokerslag - geen crossover. De populariteit van de Qashqai joeg Nissan-eigenaars in de showroom weg van de Pulsar, verstokte hatchback-kopers vonden interessante alternatieven bij Volkswagen, Ford, Peugeot en Hyundai.
We zouden dan ook willen zeggen dat we je gaan missen, Nissan Pulsar, maar stiekem zou dat een beetje gelogen zijn. Ach kom, de GT-versie was nog leutig. Al gebiedt de eerlijkheid ons te zeggen dat we die zelf al vergeten waren.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 10 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 11 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 15 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 15 uur geleden