UPDATE: Nu met motorinfo
Een welverdiende facelift, een gedegen gewichtsverlies, verbeterde materialen en extra interieurruimte. Veel meer kon de Jeep Cherokee zich niet wensen.
Niet iedereen kon de controversieel getekende Cherokee smaken. Nochtans was het een van de betere modellen in het Jeep-portfolio. Jeep heeft dat nu rechtgezet met een iets meer conventionele snuit. Tevens gingen de ingenieurs nog eens met een fijne kam door de SUV en werd er heel wat overtollig gewicht verwijderd. Zo'n 90 kg in totaal, onder andere dankzij een nieuw voorste subframe en een composiet kofferklep die ook opnieuw ontwerpen werd met het oog op extra gebruiksgemak.
Aan de binnenzijde werd er extra interieur- en kofferruimte gecreëerd waar mogelijk, vinden we verbeterde materialen en zijn er extra opbergvakjes. Het 7- en 8,4-duim infotainmentsysteem krijgen nu standaard Apple Carplay/Android Auto en er zijn extra USB-poorten op de achterste rij. Ook werd de ophanging herzien voor extra rijcomfort en zou er (eindelijk) nieuwe software zijn voor de wispelturige 9-trapsautomaat. Wat die zoal mag gaan aandrijven?
Viercilinders ahoy
Wel, de 3.2-liter V6 benzine met 272 pk en 315 Nm is alvast out, in Europa alvast. In de plaats komt er een geblazen viercilinder benzine met 270 k en 400 Nm. Niet mis natuurlijk. Aan de dieselkant blijft de 2.2-liter turbodiesel staan (die ook Alfa gebruik). Die kreeg de nodige emissie-aanpassingen en is 150 pk of 195 pk sterke met respectievelijk 350 en 450 Nm koppel.
De instapper geeft je de keuze tussen een handgeschakelde en automatische versnellingsbak met twee- of vierwielaandrijving, terwijl de 195 pk en 272 pk-versies standaard vast zitten aan de negentrapsautomaat. Bij de topbenzine is vierwielaandrijving standaard, ook de topdiesel ziet vierwielaandrijving optioneel.. De nieuwe Jeep Cherokee wordt dit najaar bij ons verwacht.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 3 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 8 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden