Jaguar is in China klaar met de XEL, een met tien centimeter verlengde versie van de XE. En die extra gewonnen eenheden gaan integraal naar de beenruimte van de achterste passagiers. Een XE om in rond gereden te worden dus.
Zijn bij ons verlengde versies voorbehouden voor de hoogste modellen van een gamma (denk Jaguar XJ, BMW 7, Mercedes S, etc), dan is het in China de normaalste zaak van de wereld dat een succesvolle CEO zich laat rondtoeren in een verlengde BMW 3 Reeks. Jaguar, die werpen zich nu ook in de strijd, met een langere versie van haar XE, de XEL. In navolging op de XJL en XFL.
De XEL neemt de lijnen van de XE over maar voegt tien centimeter toe tussen de wielen. Daardoor krijgt de inzittende achteraan een serieuze ruimteboost en een grotere deur om in te stappen. De Chery Jaguar Land Rover Joint Venture zal instaan voor de productie in China, onder de kap een turbogeladen 2-liter viercilinder benzine met 200 of 250 pk. Geen straf om in gereden te worden of zelf in te rijden lijkt ons.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 10 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden