Bij ons verdwijnt de Note dan wel uit de dealerboeken, in thuisland Japan gebruikt Nissan de compacte MPV om haar nieuwe vorm van elektrificatie te lanceren; een hybride met range-extender.
Nissen vindt het warm water niet opnieuw uit, want denk maar aan de Opel Ampera die dezelfde technologie gebruikt. Wat juist? Een elektromotor die energie trekt uit een batterij die op haar beurt tijdens het rijden wordt opgeladen door een verbrandingsmotor. Waardoor die verbrandingsmotor dus het slaafje van de aandrijving wordt.
In het geval van deze Note E-Power gaat het over een benzinemotor die de batterijen in het compacte model van peut mag voorzien. Grootste vraagtekenen op dit moment? De cijfers. Nissan toont namelijk het model maar lost geen enkel technisch cijferdetail. Waardoor het gissen is naar de range van de batterij, of die kan opgeladen worden via de stekker en welke verbrandingsmotor er wordt gebruikt.
Desalniettemin gaat het gerucht dat Nissan plant om deze set-up eveneens naar Europa te brengen. In pakweg de nieuwe Juke en consorten.
Recente reacties
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 1 dag geleden
Mercedes GLC gaat aan waterstof
ikwil alle voors entegens weten over waterstof, en ook de prijzen van deze auto,s, dank g.c....
Door transportbedrijf g.c.castricum bv 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden