In onze contreien geen hoogvlieger, in andere delen van de wereld razend populair. De Honda CR-V begint aan zijn vijfde carrière en krijgt daarvoor een compacte turbomotor aan boord met 190 pk.
In de Verenigde Staten, Rusland en ook wel wat Australië snoepen ze van de Honda CR-V. In Europa zijn we blijkbaar minder zoetebekken, waardoor de CR-V geen overheersend succes is in het SUV-segment. Anderzijds, waarom zou je als Japanse constructeur geven om de verkopen in Europa als je de rest van de wereld op z'n wenken aan het bedienen bent?
Het is ook daarom dat Honda met volle goesting de vijfde generatie van haar CR-V heeft gelanceerd. Compleet nieuw en visueel vooral wat minder opgeblazen op z'n voetjes. Een subtiel verschil dat de toch wel vrij forse SUV wat aangenamer op het netvlies doet vallen. Inderdaad, fors. Want tegenover zijn voorganger groeide de Japanner wat in lengte.
Dat was nodig om de reputatie van 'best-in-class' interieurruimte aan te kunnen houden. Paradepaardje is daarbij de beenruimte achteraan. Al moet je het tegenwoordig niet enkel meer voor de ruimte doen, want Honda pende een best wel fraai dashboard bij elkaar waarbij minimalisme primeert.
Diesel?
Bij lancering een 2.4-liter atmosferische benzine en een 1.5-liter turbobenzine aan boord die je kan koppelen aan voorwiel- of vierwielaandrijving. Hadden we al gezegd dat het nog even wachten is op de Europese variant? Die 2.4 haalt sowieso de oversteek niet naar België, de 1.5-benzine is de opvolger van de 2-liter en weet via VTEC 190 pk op te wekken. Een blok dat ook al furore maakt in de Civic en misschien wel een klant of 3 kan overtuigen in ons land.
Toch zal Honda diesels moeten inzetten om potten te kunnen breken bij ons. Dat die er dan ook komen bij Europese lancering, dat staat vast.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden