Het leek wel de processie van Echternach te worden maar stilaan wordt de Giulia realiteit. Kregen we eerst nog de prijs voor de top-of-the-range Quadrifoglio-variant, dan weten we nu ook wat andere versies moeten kosten. De vanafprijs dan maar?
31.990, dat betaal je voor de Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 136. In ruil krijg je - de naam zeg het zelf al - de 2.2 MultiJet II met 136 pk en handbak. Goed voor een normverbruik van 4,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 105 g/km.
Leasingrijders zullen dan weer kicken op de 2.2 JTDm 180 Super ECO. Met een identiek normverbruik, een automaat en een CO2-uitstoot van 99 g/km. Daarvoor moet je wel 38.630 euro neerleggen. Liever benzine maar geen behoefte aan de straffe Quadrifolgio? Dan moet je gaan voor de 2.0 GME T4 200 Super met 200 pk en een prijs vanaf 36.090 euro.
Concurrentieel?
Hoewel je natuurlijk moet kijken naar standaard uitrusting en dergelijke is de vanafprijs een goede basis om te starten. Laten we dan ook even focussen op de diesel met 99 g/km CO2.
Alfa Romeo 2.2 JTDm 180 Super ECO - 180 pk -> 38.630 euro
Audi A4 2.0 TDI ultra S tronic - 150 pk -> 35.560 euro
Mercedes C 200 d - 136 pk -> 35.574 euro
BMW 320d EfficientDynamics - 136 pk -> 38.290 euro
Jaguar XE E-Performance - 163 pk -> 35.940 euro
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 1 dag geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 1 dag geleden