Omdat de klanten er zo lief naar vroegen krijgen ze hem. Een raceklare P1 GTR met zo'n 1.000 pk en een kostprijsje van 2,5 miljoen.
Het verhaal gaat als volgt: Enkele klanten van de P1 hadden de vraag of McLaren geen extremere variant zou willen bouwen. McLaren ging op het aanbod in, vroeg aan elke klant of ze het zagen zitten en komen nu met de P1 GTR op de proppen. Inderdaad, de 'GTR'-benaming is terug van weggeweest bij McLaren. Maak al maar plaats naast je poster van de F1 GTR Longtail...
1.000 circuitklare pk's
Verwacht geen straatlegaal model. De P1 GTR gaat, net zoals de FXX van Ferrari, een circuitspeeltje zijn waarmee eigenaars maar een paar keer per jaar mogen rijden. Op dit moment spreken ze van minimaal zes keer op F1-circuits over heel de wereld.
McLaren gaat zo'n 2,5 miljoen vragen voor deze wagen waarmee je eigenlijk niet mag rijden wanneer je wil. Al krijg je meer dan de wagen. Zo krijg je de privégegevens van enkel belangrijke mensen binnen het merk (om te zeuren over de afstelling van de ophanging en de kleur van de bouten aan de deur natuurlijk) en mag je gaan oefenen op de race simulatoren van het merk. Uiterlijk zou de wagen er nog extremer uitzien en zal de spoorbreedte toenemen.
Recente reacties
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 14 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Vond de vorige uitvoering veel knapper. Motor met 150pk en gewicht van 1600kg is te zwak.....
Door Guy Clays 15 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Hoe zit het dan met een pick-up met een gesloten laadruimte? Iemand die dit weet hier?
Door Nick 17 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Rijd Tiguan Wil kijken naar hybride Tiguan
Door Bert Jansen 17 uur geleden