In een interview laat de CEO van Bentley officieel weten dat er geen cabrio zal komen van de Mulsanne.
In 2012 stelde Bentley een Mulsanne Cabrio voor als concept op het Pebble Beach Concours d'Elegance. Vandaag, een jaar later, geeft CEO Wolfgang Schreiber mee dat de business case niet haalbaar is en de Mulsanne Cabrio in de ijskast wordt gestopt, zo niet in de vuilbak wordt gegooid.
De reden is simpel. In 2012 verkocht Bentley in totaal 1.169 Mulsannes. De kost die gepaard gaat met de ontwikkeling van een cabrio zijn dus zo hoog dat de enkele te verkopen exemplaren onmogelijk voldoende kunnen opbrengen. Zeker gezien de vraag naar een cabrio-variant die te lokaal zou zijn.
Geen Mulsanne cabrio dus, wel een crossover/SUV die op een pak meer vraag zou kunnen rekenen.
Recente reacties
Test: Ford E-Transit - houdt een elektrische bestelwagen steek? (2024)
Dat ze er laar snel een camperversie van maken. Een die ook als thuisbatterij ka' functioneren....
Door JL 17 uur geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Er is geen enkele reden om oldtimers weeral te bevoordelen tov gewone wagens. Hobbies kunnen nu...
Door Jos D. 20 uur geleden
Rijtest: BYD Han 88 kWh - Kijk goed, Mercedes (2023)
Heb heel veel intresse deze Han te kopen, wat zijn uw bevindingen tot nu toe over jouw auto en...
Door Henri Donné 1 dag geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 1 dag geleden