Een beetje op kousenvoeten komt Seat met een eigen versie van de hybrides die momenteel op de markt zijn. Het prototype kan alvast 50 kilometer lang zuiver elektrisch rijden.
Vier jaar ontwikkelden de Seat-ingenieurs aan de Seat Leon Verde. Die krijgt een 1.4 TSI motor met 122 pk, bijgestaan door een haast even sterke elektromotor (75 kW) die gevoed wordt door een 8,8 kWh accu. Gecombineerd komt de Leon Verde Plug-In Hybrid zo op 170 pk en rijdt hij volledig elektrisch zowat 50 km ver. Het gecombineerde verbruik zakt naar 1,6 l/100 km en de uitstoot bedraagt 36 g/km.
Qua technologie kan Seat rekenen op een smartphone applicatie die verbruik, accustatus, laadtijd en geschatte CO2 bijhoudt. Een intelligent laadsysteem begint de accu op te laden wanneer de laadkost laag is - 's nachts dus. Wie niet kan wachten tot 's nachts, kan nog steeds zelf de acculader starten.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 11 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 15 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 15 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 1 dag geleden