Op het jaarlijks Automotive News World Congress in Detroit maakte General Motors bekend te blijven geloven in elektrische en plug-in wagens. We mogen er dus van op aan dat de Volt een vervolg krijgt.
Of dat geloof in elektrische wagens en plug-ins terecht is, mag je uit volgende cijfers zelf afleiden: In Amerika werden er 52.172 elektrische wagens verkocht in 2012, als je dat vergelijkt met de 14,5 miljoen 'normale' verkochte wagens, dan weet je dat ze nog een lange weg hebben af te leggen.
Maar geen nood zegt General Motors. Elektrische wagens zijn niet dood. Zij zijn ervan overtuigd dat het publiek warm te krijgen is voor het concept. De reden waarom dat vandaag nog niet zo is, is omwille van de vele obstakels.
Op die obstakels wil GM nu inspelen door de nieuwe generatie Chevrolet Volt beter en goedkoper te maken. Dankzij een beter design van het batterijpak en elektrische motoren moet de nieuwe Volt duizenden dollars goedkoper zijn. Daardoor zal de Volt "nog beter" verkopen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden