Zoals op de teaser beloofd stelt Peugeot vandaag 'iets nieuws' voor. Jammer genoeg lekten de beelden opnieuw voortijdig, zodat het nieuwe er vandaag wat af is. Desalniettemin heeft Peugeot nog wat extra te vertellen over het waarom van de auto en de bijhorende slogan "Re-Generation". De 208 wil immers een heuse generatiesprong maken. Zo is Peugeot er in geslaagd het instapgewicht op 975 kg te houden, tussen 110 en 173 kilogram lichter dan een Peugeot 207.
Hij werd 7 cm korter en 1 cm lager maar er werd toch 5 cm meer beenruimte gecreëerd en men bekwam 15 dm³ extra bagageruimte. De kleine Peugeot moet zijn compacte afmetingen en lage gewicht vertalen in rijplezier. Daartoe moet ook het relatoef kleine stuur bijdragen.
De motoren dan. Peugeot haalde de gemiddelde CO2-uitstoot met 34 g/km naar beneden.Dat doen ze door onder andere een start-stopsysteem te installeren op alle motorversies. Vier van de vijf diesels krijgen e-HDi, de micro hybride techniek van de PSA-groep. 87 g/km is de laatste CO2-uitstoot, de snelste diesel houdt het op 99 g/km. Het dieselverbruik van de lichtste motor bedraagt gemiddeld 3,4 l/ 100 km.
Ook Peugeot voert downsizing door in het motorenaanbod. Zo komt het dat ze twee benzinemotoren aanbieden met drie cilinders, de 1.0 en 1.2 VTi.
Vanaf het voorjaar van 2012 staat de Peugeot 208 bij de dealer, prijzen zijn voorlopig niet bekend.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden