Een tweede model van Bugatti zou wel eens heel anders kunnen uitzien dan de Chiron die we nu al kennen. Een model voor alledaags gebruik. Al wil dat niet zeggen dat hij goedkoper gaat worden.
In een interview met AutoCar laat Stephan Winkelmann uitschijnen dat ze aan een tweede model werken. Hij vertelt daarin dat een tweede model ver af mag staan van de Chiron. Want twee supersportwagens, of een supercar en een afgeleide, dat is niet wat de Fransen willen.
geschiedenis
Als voorbeeld haalt hij Bugatti-oprichter Ettore Bugatti aan. Die man zorgde ook voor een veelheid aan modellen binnen het gamma en hield zich niet aan één model. Volgens Winkelmann is het dan ook duidelijk dat ze de origine van Bugatti moeten respecteren. Een wagen "enkel voor het weekend" hebben ze niet meer nodig, wel eentje dat je elke dag kan gebruiken. In dat opzicht dient zich een Bugatti SUV aan, of een vierdeurscoupé, twee segmenten die het tegenwoordig goed doen bij de kopers van luxe.
Verder wil hij ook weg van de W16 in de Chiron. In het huidige klimaat zou een elektrische aandrijving een optie zijn, zeker nu de elektrische revolutie zich doorzet, Volkswagen in dezelfde groep de eerste volledig elektrische modellen uitbrengt en Porsche zich waagt aan de Taycan. In hybride gelooft Winkelmann dan weer niet, die technologie is te weinig baanbrekend.
exclusieve productie
Al blijft de Bugatti-CEO ook realistisch. Een tweede model zou voor een verdubbeling van de productie zorgen, misschien zelfs meer dan dat. Hij maakt gewag van een duizendtal exemplaren waardoor de exclusiviteit van het merk wel behouden zou blijven, omdat de zichtbaarheid niet dusdanig veel groter wordt dan vandaag.
In de afbeelding zie je tussen de EB 110 en de Chiron ook de gelimiteerde Chiron Centodieci.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 19 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden