Terwijl zowat alle automerken toegeven dat er geen toekomst is voor het segment van de allerkleinste stadskarretjes doet Renault net het omgekeerde. Tegen Britse media liet de Europese baas vallen dat ze volop het segment aan het bestuderen zijn. Met autodelen als een valabele markt voor de kleine Twingo.
De kleine stadswagen is zo goed als dood. Of zo lijkt het toch. Met dank aan het crossoversegment maar evengoed de strenge normen die Europa de komende jaren gaat opleggen. Daardoor moeten er (duurdere) groene motoren en meer (duurdere) veiligheidsnufjes hun weg vinden naar zowat alle auto's. Waardoor een kleinte van 12.000 euro plots 18.000 euro zal kosten.
Gat in de markt!
Het was reden genoeg voor verschillende merken om de stekker uit het A-segment te trekken. Ford heeft het gehad met de Ka+, Opel voorziet geen opvolger van de Adam en Karl en ook PSA denkt er aan om de Peugeot 108 en Citroën C1 niet meer te voorzien van een opvolger. En dan... dan is er Renault.
Het Franse merk ziet namelijk een gat in de markt! Of dat kunnen we toch tussen de regels door lezen bij Britse media. Jean-Christophe Kugler, de Europese baas van het merk, liet namelijk tegenover Autocar vallen dat hij een team heeft aangesteld om het segment grondig te bestuderen en te kijken hoe steden de komende jaren zullen evolueren.
Daarenboven gelooft Kugler dat autodeelbedrijven wel eens een interessante markt kunnen zijn voor de Twingo. Het zijn alvast signalen die er op lijken te wijzen dat Renault van plan is om een nieuwe generatie Twingo op de markt te brengen. Want ondanks een hogere prijs door de technologie die de Fransoos moet herbergen, kan Renault misschien wel een marktplaatsje zien voor het kleintje.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 16 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden