Bij de onthulling van de i30 N was het klaar en duidelijk, van de huidige generatie i20 komt er geen N-derivaat. Alleen heeft die i30 N iets teweeggebracht bij het Zuid-Koreaanse merk; een stevige verkoop. Waardoor de Koreanen de smaak van snelle rakkers hebben te pakken. Mag Biermann dan toch nog een current generation i20 N bouwen?
Met de i30 N hatchback, i30 N Fastback en Veloster N is het N-submerk van Hyundai al drie potente rakkers rijk. Al stopt de N-pret daar niet, want Hyundai heeft haar tegenwoordig verafgode Alber Biermann (ex-BMW-M) groen licht gegeven voor een reeks andere modellen. Eén daarvan is een op zichzelf staand model dat moet dienen als vlaggenschip van het N-merk. Zoals Mercedes-AMG doet met haar GT en GT 4-Door. Dat vlaggenschip zou alvast iets zijn dat niemand van Hyundai verwacht, iets "exotisch".
Alles lijkt er dan ook op te wijzen dat de RM 16 N met middenmotor op til staat. Daarnaast kijkt het merk ook nog naar N-varianten van bestaande modellen. Zoals de Kona bijvoorbeeld. Maar ook de i20 duikt weer op in diezelfde adem. De kans bestaat dan ook dat we een huidige generatie uitzwaai-i20-N zullen krijgen. Is dit niet het geval, dan zullen we tot 2020-ig moeten wachten voor een N-derivaat van de volgende generatie.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 18 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden