Met de Bentayga spreekt Bentley een enorm grote markt aan. Eéntje die geen graten ziet in een diesel onder de kap van haar SUV. Een 3-liter V6 kan je moeilijk adequaat genoeg noemen voor het merk. Daarom doen ze beroep op de 4.0 V8 TDI vanuit de Audi SQ7. Nou, dat klinkt al een stuk beter.
Er bestaat geen beter moment voor Bentley om een diesel voor het eerst aan te bieden. Want met de Bentayga heeft het merk een knoert van een SUV in de rangen staan. En zoals we weten lenen die bakbeesten zich om een koppelrijke diesel onder de kap te lepelen. Het gerucht deed al langer de ronde, maar nu zou een insider van het merk de bevestiging hebben gegeven: De Bentayga krijgt de 4.0-liter V8 met e-turbo vanuit de Audi SQ7.
Geen complete verassing, want de Bentayga rolt op het MQB-chassis van de Q7 en daarnaast zou Audi nooit zo'n potente diesel ontwikkelen als het enkel maar was om in één modelletje te lepelen. De motor moet dus genoeg spreiding hebben en dat lijkt met de Bentayga te gebeuren. Over het blok is zelfs in Audi-trim nog niet alles geweten. Al zweven de geruchtencijfers rond 435 pk en 1.000 Nm. Getalletjes waarmee je best kan uitpakken in je Bentley. Al hopen we nu al dat er een knoert van een diesel-logo op de koffer zal prijken.
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 1 dag geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 3 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 3 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 3 dagen geleden