De Renault-Nissan-alliantie streeft er naar om 40 procent van de Russische automarkt in handen te krijgen. Daarvoor zal het enkele straffe toeren moeten uithalen. De terugkeer van het roemruchte Moskvitch lijkt daarbij geen slecht idee te zijn.
Wij linken Moskvitch vooral aan de jaren van het communisme in Oost-Europa. Toch kunnen we ons inbeelden dat veel Russen met weemoed denken aan de wagens die ze zagen voorbijrijden in de straat tijdens hun jeugd. Daarom is het niet helemaal gek dat Renault het merk Moskvitch terug leven in wilt blazen.
Renault-Nissan heeft zich namelijk vooropgesteld om 40 procent van de Russische markt in handen te krijgen. Daarvoor heeft het buiten Renault en Nissan ook Dacia, Datsun en 51 procent van Lada in handen. Nu weet het Franse persbureau AFP te zeggen dat Renault een aanvraag heeft ingediend tot het gebruiken van de merknaam 'Moskvitch' bij een Russisch patentenbureau, waardoor het er op lijkt dat ze nog een merk willen toevoegen aan hun veroveringsstrijd in Rusland.
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 1 dag geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 3 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 3 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 3 dagen geleden