Om het gewicht naar nieuwe dieptepunten te jagen werkt Volkswagen aan een dakconstructie uit carbon, aldus de geruchten.
Carbon blijft hot. En terwijl er technisch betere opties zijn, blijven veel autoconstructeurs werken met carbon. Volkswagen zou volgens een rapport werken aan een optioneele dakconstructie vervaardigd uit carbon. Het is de bedoeling dat die dakconstructie maximaal tien kilo minder zwaar wordt dan de huidige constructies en zo kan bijdragen aan een lager verbruik.
Gezien het gebruik van carbon en omdat het er nog steeds sportief uitziet, lijkt het er niet op dat een model als de Jetta deze optie op de lijst krijgt. Voorlopig is er enkel sprake van de Golf R en eventueel een Golf GTI, het betere werk van Volkswagen dus.
Hoeveel de optie zal kosten en wanneer Volkswagen ermee naar buiten komt is niet geweten.
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 4 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden