BMW is volop bezig met de ontwikkeling van de elektriche i-lijn. Die omvat onder andere de i3, waarvan je de technische module op het voorbije autosalon aan een inspectie kon onderwerpen. Toch zal BMW deze i3 niet enkel als volledig elektrische auto aanbieden.
De elektrische i3 heeft een radius van 97 tot 145 kilometer, afhankelijk van de chauffeur die er mee rijdt en het afgelegde traject. Om de range anxiety wat weg te nemen zal BMW ook een range extender aanbieden als optie. Die range extender bestaat uit een tweecilinder benzinemotor van de moto-afdeling, gekoppeld aan een generator. Daarmee zou de radius toenemen tot zowat 400 km. Omdat de benzinemotor de energie die hij opwekt doorgeeft aan de accu via een generator - en er geen aandrijving van het voertuig gebeurt - mag men het een range extender noemen. Een prijs voor de optie is nog niet bekend, toch wordt geschat dat 50 procent van de eerste reeks klanten (de 'early adopters') voor deze optie zal kiezen, waarna zowat 20 procent van de kopers de optie zullen aanvinken.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden