Pininfarina stopt met de autoproductie in San Giorgio, de enige vestiging die nog wagens produceerde. 127 werknemers verliezen hun job, voor de overigen heerst er onzekerheid. Dat was vandaag te lezen in La Reppublica. De ontwerpstudio van Pininfarina blijft bestaan. De malaise bij Pininfarina werd in 2008 ingezet met de dood van Andrea Pininfarina, eigenaar en nazaat van de oprichter. De crisis zorgde voor een tweede klap en kort daarna moest Pininfarina een aantal onderdelen overleveren aan de stad Turijn.
Een van de laatste hoogtepunten uit het bestaan van Pininfarina was de Duettotanta, een jubileummodel ter gekegenheid van 80 jaar Pininfarina en 100 jaar Alfa Romeo. Wat nu nog rest van het Pininfarina imperium is de designstudio die de lijnen tekent van auto's, treinen en allerlei gebruiksvoorwerpen; zowat alles waar een gemiddeld industrieel ontwerpbureau zich mee bezighoudt. Pininfarina richt zich intussen ook meer en meer op de Aziatische markt.
Via: autoedizione
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden