Range Rover lanceert eindelijk haar cabrio variant van de Evoque. Het idee ligt al jaren op tafel, maar dit jaar staat hij eindelijk bij de dealer.
Geen idee hoeveel ze er gaan verkopen, want veel autoconstructeurs hebben het hen nog niet voorgedaan. Nissan probeerde het ooit met Murano maar die kwam nooit op Europees grondgebied. Ook concurrenten bij BMW, Audi of Mercedes hebben zich voorlopig nog niet gewaagd aan een cabrio variant van hun crossovers.
Het vaste metalen dak van de Evoque wordt vervangen door een stoffen exemplaar dat in 18 seconden kan weg klappen. Veel meer dan dat wijzigt er niet in het lijnen spel van de nog steeds knappe standaard Evoque.
Land Rover heeft twee varianten voor de Belgische markt: een SE Dynamic en HSE Dynamic. Die eerste gaat over de toonbank vanaf 52.500 euro, de HSE voor minstens 58.800 euro.
Motorisch kan je kiezen uit een 240 pk sterke Si4-benzine en een 2.0-liter Ingenium diesel met 150 of 180 pk. Beide krachtbronnen beschikken over een 9-trapsautomaat van ZF.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 1 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 4 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
Een artikel van 9j geleden. :p
Door FLP 5 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook een eigenaar van een cx-60 phev. Het verbruik van benzine valt inderdaad nogal mee. Het bereik...
Door Rik Osstyn 15 uur geleden