Hoewel mensen enorm geïnteresseerd zijn in de motorkap van de Focus is het vooral het front dat de grootste update heeft gekregen. Exit breedsmoel.
De gefacelifte Focus ziet er een stuk braver en serieuzer uit. Al is dat net zoals bij de nieuwe generatie Peugeot 308 geen negatieve kritiek. Integendeel zelfs, de Focus ziet er frisser uit dan ooit. Zowel de Vijfdeurs als de Clipper krijgen een front dat meer in tred loopt met de Mondeo en Fiesta.
Zo mogelijk nog belangrijker is het nieuwe interieur. Daar kreeg de middenconsole een frisse look waarbij in één keer vijfduizend knopjes overboord werden gesmeten. Die worden vervangen door een 8-inch infotainmentsysteem met Sync2.
Fun-to-drive-DNA
Ook het stuurgedrag is naar een hoger plan getild met de facelift. Dankzij de structurele stevigheid vooraan te verhogen, de geometrie van de wielophanging te herzien en een aangepaste stuurbekrachtiging rijdt de Focus preciezer dan ooit. Motorisch maakt de gloednieuwe 1.5 EcoBoost zijn opwachting. Die weet tot 180 pk naar de voorwielen te sturen.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 4 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 8 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 8 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 22 uur geleden