Deze controversiële SUV staat ondertussen al 4 jaar mooi te wezen in de BMW catalogus een lichte opfrisbeurt is dan zeker geen overbodige luxe. Echter, wij zijn nog steeds naarstig op zoek om de verschillen met de vorige X6 op te sporen, zo subtiel heeft BMW het gespeeld met de facelift voor dit model. Natuurlijk kan je al raden waar de verschillen zich toch het meeste laten opmerken. Zo zien we licht gewijzigde voor- en achterbumpers met bijhorend een andere optiek voor de koplampen en achterlichten.
Onder de kap zal er nog steeds diesel en benzinegeweld te vinden zijn. De strafste (niet M) variant is de BMW X6 xDrive50i met zijn V8 die goed is voor 407 pk. De X6 xDrive35i krijgt een zes-in-lijn met 306 pk. Ook de BMW X6 xDrive40d en BMW X6 xDrive30d krijgen diezelfde zes-in-lijn al moeten die het met respectievelijk 306 en 245 pk doen. De X6 xDrive40d zou gemiddeld 7,5 liter per honderd kilometer gaan verbruiken, de BMW X6 xDrive30d strandt op 7,4 liter per 100 kilometer. Vanaf 2012 kan de xDrive30d besteld worden met optioneel BluePerformance Technology, die zal de CO2 uitstoot verder doen dalen. Daarmee is de 30d al klaar voor de Euro6 normen die er in 2014 aankomen.
Dan naar de M-varianten. Hier krijgen potentiële klanten ook de keuze voorgeschoteld tussen diesel of benzine. De diesel variant is de BMW X6 M50d en is voorzien van een 6-in-lijn diesel motor met bijna 400pk en ruim 700Nm aan koppel. De sprint naar 100 klaart hij in 5,3 seconden waardoor hij zelfs sneller is dan de V8 varianten. Het gemiddeld verbruik zou op 7,7 liter liggen per honderd kilometer. Voor diegenen die toch nog liever naar een rasechte V8 grijpen wordt ook nog de X6 M aangeboden met 4.4 V8 met twin turbo schuilen die er goed is voor 555 pk en 680 Nm koppel.
Deze controversiële SUV staat ondertussen al 4 jaar mooi te wezen in de BMW catalogus een lichte opfrisbeurt is dan zeker geen overbodige luxe. Echter, wij zijn nog steeds naarstig op zoek om de verschillen met de vorige X6 op te sporen, zo subtiel heeft BMW het gespeeld met de facelift voor dit model. Natuurlijk kan je al raden waar de verschillen zich toch het meeste laten opmerken. Zo zien we licht gewijzigde voor- en achterbumpers met bijhorend een andere optiek voor de koplampen en achterlichten.
Onder de kap zal er nog steeds diesel en benzinegeweld te vinden zijn. De strafste (niet M) variant is de BMW X6 xDrive50i met zijn V8 die goed is voor 407 pk. De X6 xDrive35i krijgt een zes-in-lijn met 306 pk. Ook de BMW X6 xDrive40d en BMW X6 xDrive30d krijgen diezelfde zes-in-lijn al moeten die het met respectievelijk 306 en 245 pk doen. De X6 xDrive40d zou gemiddeld 7,5 liter per honderd kilometer gaan verbruiken, de BMW X6 xDrive30d strandt op 7,4 liter per 100 kilometer. Vanaf 2012 kan de xDrive30d besteld worden met optioneel BluePerformance Technology, die zal de CO2 uitstoot verder doen dalen. Daarmee is de 30d al klaar voor de Euro6 normen die er in 2014 aankomen.
Dan naar de M-varianten. Hier krijgen potentiële klanten ook de keuze voorgeschoteld tussen diesel of benzine. De diesel variant is de BMW X6 M50d en is voorzien van een 6-in-lijn diesel motor met bijna 400pk en ruim 700Nm aan koppel. De sprint naar 100 klaart hij in 5,3 seconden waardoor hij zelfs sneller is dan de V8 varianten. Het gemiddeld verbruik zou op 7,7 liter liggen per honderd kilometer. Voor diegenen die toch nog liever naar een rasechte V8 grijpen wordt ook nog de X6 M aangeboden met 4.4 V8 met twin turbo schuilen die er goed is voor 555 pk en 680 Nm koppel.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 10 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 11 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 14 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 14 uur geleden