Ze zijn met uitsterven bedreigd, de volwaardige reservewielen in de koffer. Waardoor we ons afvroegen hoe jullie een platte band te lijf kunnen gaan. Met een extra wiel in de koffer, een reparatiekit of toch genoodzaakt VAB te bellen?
Constructeurs zwijgen het graag stil maar tegenwoordig vind je niet vaak meer een reservewiel in de koffer, laat staan een volwaardig exemplaar. Daarvoor zijn trouwens verschillende redenen. Een auto is plots enkele tientjes lichter ten opzichte van zijn vorige generatie? kans is groot dat het reservewiel is vervangen door een tijdelijke reparatiekit. Daarnaast drijft het natuurlijk de prijs van een instapmodel naar beneden én hoeven constructeurs geen rekening te houden met de extra plaats.
Hoewel je er niet vaak bij nadenkt bij de aanschaf van een nieuwe wagen kan zo'n velg met band achterin de koffer het verschil maken tussen een kwartier vloeken en de handen vuil maken of twee uur wachten op pechverhelping.
Daarom willen we het van jullie wel eens weten:
Wat steekt er bij jullie achterin (of onder) de koffer?
en
Hebben jullie hier rekening mee gehouden bij de aanschaf van je wagen?
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden