Lamborghini heeft zijn huisstijl klaargestoomd voor de toekomst, en daar hoort ook een kersvers logo bij… Alhoewel, “kersvers”: van wat afstand ziet het schildje er gewoon hetzelfde uit als voorheen. Wat er dan precies verandert, vraag jij je af? Kom, we gaan er samen naar op zoek.
Logo’s zijn er om te veranderen, dat hoef je de marketingafdelingen van autofabrikanten alvast niet te vertellen. De afgelopen jaren scherpten namelijk flink wat constructeurs hun beeldmerk aan, de ene al wat opvallender dan de andere. Peugeot koos bijvoorbeeld voor een compléét nieuw logo terwijl Porsche het hield bij wat andere testuurtjes en kleurtjes, maar het vaakst zagen we merken de sprong wagen van 3D naar 2D… Zo ook Lamborghini.
Klaar voor het nieuwe Lamborghini
Maak namelijk kennis met het nieuwe schildje dat voortaan op hun supercars zal kleven en breek je kop gerust even over wat daar nu precies zo nieuw aan is. De opvallendste wijziging hebben we alvast verklapt want ook Lamborghini’s logo doet het nu met twee in plaats van drie dimensies. Daardoor ziet het schildje er niet meer uit alsof het uit je scherm puilt en ook de iconische stier oogt bijgevolg wat minimalistischer. Die ziet zijn spieren nu gewoon geaccentueerd worden door middel van zwarte vlakken terwijl de rest goudkleurig blijft, maar dan wel een tintje lichter dan voorheen. Verder werd het lettertype strakgetrokken en dat merk je vooral aan de ‘O’ in de naam — als je ’t echt moet weten.
Deze stijl zal Lamborghini met lettertype en al doortrekken naar al zijn marketingplatforms, dus ook de websites krijgen een make-over. Daarmee moet alles — aldus de Italianen — wat meer in lijn zijn met de “moedige, onverwachte en authentieke” waarden die gepaard gaan met de nieuwe strategie van het merk. Binnen die strategie moeten alle modellen tegen eind dit jaar tenminste deels geëlektrificeerd zijn en staat er een eerste EV in de planning omstreeks 2028. Reken er dus maar op dat op al die modellen straks dit nieuwe logootje prijkt.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 14 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 16 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 20 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 1 dag geleden