Met de steun van BMW en Renault plant ENGIE eind dit jaar nog 500 laadpalen voor elektrische auto's neer te poten in België. Daar kan je dan gebruik van maken via een deelnetwerk dat interessant is voor bedrijven.
WE-EV noemt ENGIE (Electrabel) het deelnetwerk van laadpalen. Dit jaar nog zal het netwerk bestaan uit 500 laadpalen die bij ondernemingen zullen geïnstalleerd worden. Het idee achter het netwerk is dat iedereen die lid is van WE-EV aan elke laadpaal op mag laden. WE-EV is van plan laadpalen aan te bieden in industrie- of handelszones, daar waar de gebruikers van bedrijfswagens meestal overdag zitten en momenteel vaak geen oplaadpaal hebben.
Goed nieuws voor laadpalenland, want met de hulp van BMW en Renault wordt ENGIE daardoor nog een aanbieder van oplaadmogelijkheden. Zoals gezegd zijn dat er al 500 eind dit jaar, in 2020 moeten het er 2.000 zijn. En als we toch met z'n alle elektrisch willen rijden, dan telt elke laadpaal.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 6 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 11 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden