Nissan vult het gat op tussen de reguliere GT-R en de compleet van de pot gerukte Nismo-uitvoering. Die opvulling heet Track Edition en neemt componenten van de Nismo over voor een zachter prijsje.
De GT-R is zo'n automobiel waarbij je zelfs bij de instapversie niet het gevoel hebt een kat in een zak te kopen. Echter leven we nu eenmaal in een maatschappij waarin het altijd 'meer en beter' moet. Waardoor Nissan ook bij het faceliftmodel op de proppen komt met een Track Edition. Een soort van mishmash tussen reguliere GT-R en Nismo-uitvoering.
Aan de éne kant heb je de krachtbron die standaard blijft - niet dat je iets tekort komt met een 570 pk sterke 3.8 V6 -, aan de andere kant mechaniek van de opperbaas. Zo tekenen speciaal voor Nismo ontwikkelde dempers van Bilstein present met drie standen en onderdelen die de carrosseriestijfheid op het niveau van de Nismo brengen. Verder vallen er nog 20-duims aluminium velgen te rapen, straffere sportstoelen van Recaro en een koolstofvezel achterspoiler.
Wat het moet kosten? 114.900 euro. De prijs van een Porsche Carrera S zeg maar. Waardoor 'ie wel even 15.000 euro duurder is dan een standaard GT-R. Anderzijds, de Nismo kost meteen 184.900 euro.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 6 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 11 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden