Op dit moment is de auto nog steeds een consumptieproduct maar als het van BMW en Jaguar af hangt, dan wordt het binnenkort een service. Een soort van Uber per merk, zeg maar.
Evolutie komt er door op een andere manier naar de dingen te zien. Had Microsoft destijds doorgehad dat de ellenlange namen bij MSN-profielen eigenlijk een soort van status-updates waren, ze hadden Facebook enkele jaren eerder uitgevonden. Ook automerken kijken naar steeds andere manieren om hun auto's aan de man te brengen. En met het wereldwijde succes van autodelen en Uber, springen BMW en Jaguar Land Rover mee op de band.
Reachnow & InMotion
Zo biedt BMW in Noord-Amerika (San Francisco en Seattle) ReachNow aan, een concept waarbij je op voorhand een BMW kan reserveren, laten leveren of oppikken op gedeelde plaatsen. Hetzelfde is Jaguar nu aan het uitwerken. Daar heet het InMotion en werkt en team van dertig personen aan het uitrollen van een autodelendienst met exclusief modellen van Jaguar en Land Rover.
Vind je op dit moment dus nog Polo's op autodeelplaatsen, dan kunnen er binnenkort wel eens een F-Type en M4 naast staan. Of we daar rouwig om zijn?
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden