Een oldtimer die tot niemands verbeelding sprak ombouwen tot de ideale sleeper, het is een handige pool gelukt.
Het communisme heeft het leven geschonken aan tal van autoconstructeurs en automerken, Trabant is daarvan een perfect voorbeeld. Maar net zoals die tijd typeert, kwam er op het vlak van auto's weinig uit dat de moeite was. Maar dat wil niet zeggen dat er op basis van de Trabant niets mooi kan vloeien, kijk naar dit pareltje.
Veertien jaar geleden starte een man in Polen met het kopen en ombouwen van zijn Trabby. Naast de visuele aanpassingen pompte hij er een 1.1 liter van de Volkswagen Polo in. Nadien lepelde hij er een 1.3 in, nadien een 1.8 en zelfs de 2.0 uit de Golf GTI.
Later crasht hij zijn Audi TT, een andere wagen uit zijn collectie. Dat bracht hem op het idee om de 1.8 uit de TT in de Trabant te lepelen, samen met de vierwielaandrijving. Daarboven op installeerde hij ook de Audi remschijven, ABS en ESP.
Dat wil zeggen dat deze Trabant goed is voor 270 pk op 5.700 rpm en 369 Nm op 4.500 rpm. Daardoor sprint hij naar 100 km/u in 4,5 seconden, naar 200 km/u doet hij in 15,5 seconden.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 12 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 12 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 15 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 16 uur geleden