Nummer 4.099, dat is de laatste van de reeks Murciélago's. De eer gaat naar een LP 670-4 Super Veloce, bestemd voor een Zwitserse klant.
In 9 jaar - de Murcié is sinds 2001 op de markt - kende hij een hele hoop varianten en vermogensupgrades, al begon het allemaal bij de 6.2 V12 met 580 pk. Later werd de basis een 6.5 V12 met 640 pk. De laatste versie is de LP 670-4 SV, die de 0-100 km/u in 3.2 seconden haalt en er pas mee ophoudt bij 342 km/u. De Murciélago is met zijn 4.099 geproduceerde eenheden de meest gebouwde Labmorghini V12.
Lamborghini zorgde voor een feestelijke uittocht van dit laatste exemplaar, dat samen met een hele stoet legendarische V12-voorouders (350 GT, Miura, Countach en Diablo) door Sant'Agata Bolognese naar het merkmuseum reed. De opvolger is inmiddels de nodige testrondjes aan het rijden en zal waarschijnlijk worden voorgesteld op de autoshow in Genève.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 17 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 17 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Mijn anti-spam,internet filter vind die website maar fishy ..... ik kan er dus niet naartoe
Door Jan 21 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Daartegenover staat dat je capaciteitstarief de hoogte in gaat. Opladen van de wagen met de...
Door Maarten 22 uur geleden