Na de lancering van de nieuwe C5 maakt Citroën bekend nog andere varianten op de markt te willen brengen van het model. De Hypnos, een crossover model, wordt aan het publiek voorgesteld op de Paris motor show in oktober. Voor de aandrijving zou een hybride motor zorgen die de naam Hymotion meekrijgt. Deze hybride motor bestaat uit een diesel die de voorwielen aandrijft en een elektromotor die de achteras voor zijn rekening neemt. Deze combinatie zou ervoor zorgen dat de 200pk sterke motor een verbruik van net geen 4l per 100km kan halen, wat toch zeer veelbelovend klinkt voor een SUV.
De uiteindelijke productieversie van de Hypnos zal een variant van Citroën's PF3 platform gebruiken, dat nu ook al dienst doet voor de C5. Even ter info : slechts drie verschillende onderstellen zijn goed voor 90% van de modellen van PSA Peugeot Citroën !
In het interieur (creatie door Leanne Early) zal het er vrij futuristisch aan toe gaan, met verlichting in verschillende kleuren om bepaalde stemmingen te creëren. Inspiratie hiervoor werd gehaald bij het C-Airdream concept.
Wanneer de crossover juist gelanceerd zal worden wil Citroën nog niet kwijt, maar kenners weten ondertussen dat Citroëns conceptcars vaak zeer snel worden gevolgd door productiemodellen. De C5 Airscape die vorig jaar zijn opwachting maakte werd al snel in productie genomen door wat we nu kennen als de C5. Over een jaar, waarschijnlijk op de Frankfurt Show, zal dan waarschijnlijk het officiële productiemodel van de Hypnos zijn opwachting maken.
via autocar.co.uk
Na de lancering van de nieuwe C5 maakt Citroën bekend nog andere varianten op de markt te willen brengen van het model. De Hypnos, een crossover model, wordt aan het publiek voorgesteld op de Paris motor show in oktober. Voor de aandrijving zou een hybride motor zorgen die de naam Hymotion meekrijgt. Deze hybride motor bestaat uit een diesel die de voorwielen aandrijft en een elektromotor die de achteras voor zijn rekening neemt. Deze combinatie zou ervoor zorgen dat de 200pk sterke motor een verbruik van net geen 4l per 100km kan halen, wat toch zeer veelbelovend klinkt voor een SUV.
De uiteindelijke productieversie van de Hypnos zal een variant van Citroën's PF3 platform gebruiken, dat nu ook al dienst doet voor de C5. Even ter info : slechts drie verschillende onderstellen zijn goed voor 90% van de modellen van PSA Peugeot Citroën !
In het interieur (creatie door Leanne Early) zal het er vrij futuristisch aan toe gaan, met verlichting in verschillende kleuren om bepaalde stemmingen te creëren. Inspiratie hiervoor werd gehaald bij het C-Airdream concept.
Wanneer de crossover juist gelanceerd zal worden wil Citroën nog niet kwijt, maar kenners weten ondertussen dat Citroëns conceptcars vaak zeer snel worden gevolgd door productiemodellen. De C5 Airscape die vorig jaar zijn opwachting maakte werd al snel in productie genomen door wat we nu kennen als de C5. Over een jaar, waarschijnlijk op de Frankfurt Show, zal dan waarschijnlijk het officiële productiemodel van de Hypnos zijn opwachting maken.
via autocar.co.uk
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden