De Mini Cooper SE, of de Mini Electric voor de vrienden, is bij de Akense tuner AC Schnitzer over de vloer geweest. Meer vermogen levert dat niet op, wel aangepaste looks.
Eerlijk gezegd: veel heeft de tuningkit van AC Schnitzer voor de elektrische Mini niet om het lijf. De Duitsers ontwikkelden een frontsplitter die meer neerwaartse druk oplevert, een beschermfolie om de achterbumper van krassen te vrijwaren en wat decoratieve opsmuk.
AC Schnitzer hield rekening met het meergewicht van het batterijpakket in deze elektrische Mini. De ophangingskit werd dus specifiek voor de Cooper SE ontwikkeld, en legt de Mini vooraan 25 tot 35 millimeter dichter tegen het asfalt, achteraan 20 tot 30 millimeter. Er zijn ook specifieke 19-duimsvelgen en enkele afwerkingsaccenten voor het interieur.
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 3 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 18 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 23 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden