Dacia Spring huppelt prijslijsten binnen

Dacia heeft in de aanloop naar de lancering van hun eerste EV de prijzen bekend gemaakt. Met 16.990 euro is hij de goedkoopste EV op de markt. Staat hij straks op jouw oprit?

Vanaf 15 april kan je de Dacia Spring gaan bestellen, nadat ze hem eerst nog even langs vijf grote Europese hoofdsteden langsrijden. De eerste leveringen zijn voorzien voor het najaar.

koop de duurdere versie maar

De prijslijst van de Dacia Spring is zo simpel als ze kort is. Er is één motorversie, de Electric 45 en daarin heb je twee uitrustingsmodules; Comfort en Comfort Plus. De eerste betaal je 16.990 euro, de andere kost 17.990 euro. Wat krijg je extra voor die duizend euro? Een achteruitrijcamera, een Media Nav DAB+ Europa navigatie en soundsystem, oranje afwerking op het exterieur en het interieur, een stalen reservewiel en zwarte TEP bekleding.

Ook de optielijst is eerder beperkt, met metaalkleur (400 euro), een Flexicharge Mode2-laadkabel (200 euro) of een DC-lader van 7 tot 30 kW (250 euro). Het stalenreservewiel is ook op de Comfort-versie te verkrijgen, dan kost het je 120 euro. Je zou bijna gek zijn om de basisversie te kopen als je de extra uitrusting van de duurdere variant bekijkt.

niet zo snel

De vierzits Dacia Spring is uitgerust met een elektromotor die 45 pk en 125 Nm levert. Daarmee rij je in 19,1 seconden van 0 naar 100 km/u. De 1000 meter vanuit stilstand doe je in bijna 41 seconden. Toppen doet de teller op 125 km/u. Opladen van de 27,4 kWh grote accu gaat in 13u32 aan de gewone 10A-lader en duurt 56 minuten aan de DC-snellader. Volledig volgeladen heb je een autonomie van 230 km, of 305 km in stadscyclus.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
FLP 13:30
afbeelding van FLP

In 19,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Is dat het traagheidsrecord voor momenteel verkochte nieuwe wagens? Kan toch bijna niet anders? :D

andre123 20:07
afbeelding van andre123

van 0-100 on de stad?met snelheidsbeperkingen van uitzonderlijk 70 en steeds meer 50 en 30 km/u....
waar maken we ons eigelijk druk over........
ik zie een snelheidsfreak niet onmiddelijk dacia shoppen.

Wim 13:54
afbeelding van Wim

idd, ik had vroeger een 190d die in 18,5 naar de 100 klom, ging perfect :)

Jensd 18:30
afbeelding van Jensd

Eigenlijk is de 0-70 tijd belangrijker

Adriaan 11:40
afbeelding van Adriaan

We hebben onze spring sinds vrijdag, en moet zeggen de 0-100 is totale bijzaak. In normaal verkeer voelt de spring absoluut niet traag aan, hij zal geen drag races winnen, maar door zijn instant koppel voelt zijn laag vermogen helemaal niet traag aan. Wil je oogwaterende bliksemsnelle sprintjes kunnen zetten aan het rood licht, ga dan naar tesla een model s plaid bestellen, maar voor al de andere mensen die een klein goedkoop stadswagentje willen, is zijn acceleratie snelheid echt wel voldoende.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws